Apple Mac mini 2.5GHz

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple Mac mini 2.5GHz op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

elroy90 18-03-2015

Goedenavond.
Ik werk nu al tien maanden met de Mac Mini.
En ik ben er nog steeds zeer tevreden over.
De Mac Mini doet wat ik wil.
Mijn Mac Mini is behoorlijk snel, standaard zit er 4GB ram in, dit heb ik zelf uitgebreid naar 10GB.
De processor is een Intel Core I5 2, 5 Ghz met Turbo boost tot 3,10 Ghz.
De videokaart is een Intel HD Graphics 4000, het is een shared videokaart, het videogeheugen wordt gedeeld met de processor en het werkgeheugen, totaal 1GB.
De harde schijf heeft 500GB opslag, RPM 5400.
4 keer USB 3.0, HDMI, Thunderbolt, Ethernet, sd-card lezer.
Ik heb liever een SSD, die ga ik binnenkort dan ook zeker inbouwen.
Het werkgeheugen vervangen is vrij makkelijk, de harde schijf vervangen is moeilijker, maar mij gaat het zeker lukken.
Mijn Mac Mini heeft geen DVD speler/brander, maar OSX kun je gelijk op je SSD installeren, op Youtube staan filmpjes hoe het moet.
Ik heb nog steeds geen spijt dat ik de Mac Mini tien maanden geleden gekocht heb, ik werk er elke dag met plezier mee.
Ik heb er alleen spijt van dat ik niet eerder een Mac kocht.
Einde.

ncu 07-01-2015
Geschreven voor: Apple Mac mini 2.5GHz

Leuk apparaatje, mooi design alleen een beetje langzaam vergeleken met mn gewone laptop. Dat valt me dus een beetje tegen van een apparaat voor dit geld. Verder weet ik niet hoe ik het opstart geluid kan uitzetten, en kan ik het apparaat niet uitzetten met de knop achterop. Ik had er blijkbaar wat meer van verwacht...

elroy90 11-09-2014
Geschreven voor: Apple Mac mini 2.5GHz

Ik werk nu al een tijdje met de Mac Mini.
Ik heb de Mac Mini al sinds 6 mei.
Ik heb de Mac Mini nu dus al vier maanden in bezit.
Wat ik zo fijn vindt aan Mac OSX Mavericks, is dat je niet je Mac iedere keer hoef op te starten voor de update's, alleen voor een systeemupdate moet ik de Mac Mini opnieuw laten opstarten, bij de software update's dus niet.
Ik was al bekend met de iPad, die heb ik ook al een tijd.
iPhoto is ook zo'n mooi programma, ik maak een foto met m'n iPhone of iPad, en ze staan daar gelijk in.
Mac OSX zit ook logisch in elkaar, elke dag ontdek ik weer nieuwe dingen.
Dat ik een MacBook Pro Retina ga kopen is dan ook zeker een goede keuze voor mezelf.
Als laptop heb ik een Chromebook, maar ik mis dan toch een aantal dingen.
Ik kijk veel Engelse series online.
Op de Mac Mini gaat dat echt super goed, maar op de Chromebook kan ik ze niet kijken, dit omdat ik Silverlight nodig heb.
En op een Chromebook kan je geen software installeren.
Het enigste nadeel blijft de prijs, maar ik heb het er graag voor over.
Ik heb jarenlange ervaring met Windows gehad, ik heb zelfs nog met Windows 2000 gewerkt, ik heb echt elke versie van Windows gehad.
Met Windows 8 heb ik niet uitgebreid gewerkt, Windows 8 is voor mij de reden geweest om een Mac te kopen, en die keuze is niet verkeerd.
Ik raad mensen daarom ook aan om een keer met een Mac te werken.

elroy90 08-05-2014
Geschreven voor: Apple Mac mini 2.5GHz

Ik heb deze Mac nu twee dagen.
Beeldkwaliteit is een 10, omdat ' ie op m'n FULL HD TV is aangesloten.
Het geluid is redelijk tot goed, er zit een ingebouwde speaker in, dat wist ik eerst dus niet.
Het geluid komt uit m'n stereoset van SONY.
Wat zit er in de doos?
Een DVI naar HDMI kabel, een snelstart-handleiding, nog wat boekjes, Apple stickers, voedingskabel en natuurlijk de Mac Mini zelf.
Het installeren ging heel eenvoudig, makkelijker zelfs dan Windows.
Na 6 minuten was 'ie klaar met het installeren, toen kreeg ik de melding dat ik een aantal update's had, die gelijk geïnstalleerd.
En toen dat klaar was, ben ik met de Mac Mini gaan werken.
Het is echt een fantastische mini pc.
Lekker snel.
Vooral iCloud is mooi, als ik een foto met m'n iPhone maak, dan staat die foto gelijk op me Mac Mini.
Het systeem zelf is vele maler gebruiksvriendelijker dan Windows.
Ik heb er alleen spijt van dat ik de Mac Mini niet eerder kocht.
Ik ben al jaren bekend met Apple, ik heb ook een iPad en een iPhone.
En het werkt allemaal nauw samen.
Een goede mini pc dus, hier ga ik veel plezier mee beleven.
Met Windows werk ik ook niet meer.